Actuala generație a Toyotei Yaris s-a lansat în urmă cu un an, la Salonul auto de la New York. Comercializat din această primăvară, Toyota Yaris a intrat în finala concursului Mașina Anului 2021 în România și așteaptă voturile voastre.
Micul Yaris păstrează filosofia modelului japonez de a oferi un spațiu interior uriaș și dimensiuni exterioare minime. Folosirea noii platforme tehnologice TNGA-B a permis reducerea dimensiunilor exterioare ale actualei generații (cu 50 mm). Este o reușită rară în industria auto, noile generații ale modelelor tinzând să fie din ce în ce mai mari. În ciuda faptului că Yaris a intrat puțin la apă, spațiul destinat pasagerilor s-a mărit, ampatamentul având o lungime mai mare cu 50 mm. Dacă nu te-am convins încă să votezi cu Yaris, iată 5 lucruri neobișnuite care scot în evidență modelul japonez.
- Toyota Yaris a fost primul model cu sistem de propulsie full-hybrid oferit în segmentul B. A patra generație a modelului are acum concurență din partea lui Renault Clio, dar Yaris se află deja la a doua generație a sistemului hibrid. Motorul termic de 1,5 litri are numai trei cilindri și, împreună cu cel electric, dezvoltă 116 CP, cu 10 mai mult decât în cazul generației anterioare.
- Toyota Yaris va avea pentru prima oară un frate cu proporții de crossover. Se numește Yaris Cross și se dorește un model în sine, nu o versiune de echipare așa cum este Sandero Stepway. În plus, va dispune de un sistem de tracțiune integrală i-AWD, o facilitate extrem de rară în acest segment. Ajunge pe piață anul viitor.
- Primul airbag central din segmentul B a debutat pe Toyota Yaris. Acesta este integrat în spătarele scaunelor din față și îi protejează pe pasageri în cazul unui impact din lateral.
- Yaris a fost prima mașină testată de EuroNCAP în 2020, după o pauză lungă dictată de pandemie. Cu siguranță airbagul central a ajutat, pentru că Yaris a primit 5 stele EuroNCAP după noile norme de testare, mult mai aspre.
- Sistemul Toyota Safety Sense al lui Yaris aduce un pachet de sisteme de asistență care este printre cele mai complete din segment. În afară de sistemul de frânare autonom în situații de urgență (care este obligatoriu pentru noile modele), Yaris oferă un tempomat adaptiv care poate citi limitele de viteză de pe semnele de circulație și dispune de un sistem cu cameră video pentru a monitoriza starea de alertă a șoferului. În plus, asistentul de bandă este de tip activ, direcționând mașina pe bandă.
Toyota Yaris intră în cursa pentru Mașina Anului 2021 în România. Pentru prima dată, îți poți alege preferata votând pe www.promotor.ro până la 6 decembrie inclusiv. Intră pe pagina competiției, apoi distribui votul tău pe Facebook pentru ca alegerea să fie validată. Juriul competiției va afla rezultatul final al votării. Alegerea ta va conta în desemnarea celei mai importante mașini în 2021 pe piața din România. Pentru prima dată, redacția Promotor.ro va avea un reprezentant în juriul prestigioasei competiții.
Acestea sunt cele șapte mașini care au rămas în cursă:
Intră pe pagina de concurs și votează modelul preferat în cursa pentru Mașina Anului 2021 în România.
Sorry, there are no polls available at the moment.